سوالات ترمیم پرده بکارت

کسانی که قصد ترمیم پرده بکارت را دارند سوالات زیادی برایشان پیش می آید ما در اینجا سوالات ترمیم پرده بکارت را همراه با جواب برایتان آورده ایم.

سوالات متداول ترمیم پرده بکارت

1- هایمنوپلاستی چیست؟

هایمنوپلاستی که به عنوان ترمیم پرده بکارت و جراحی پرده بکارت نیز شناخته می شود، یک روش پزشکی تایید شده بالینی برای بازیابی پرده بکارت یک زن است. پزشک شما باید با استفاده از بخشی از پوست واژن  و یا مواد مصنوعی پرده بکارت را ترمیم کند. البته این که ترمیم بکارت شما از چه طریقی انجام شود تشخیص آن با پزشک شماست.

2- چه آزمایشاتی قبل از هایمنوپلاستی انجام می شود؟

در هایمنوپلاستی نیازی به انجام آزمایشات نیست البته نظر قطعی را پزشک شما با توجه به شرایط شما می دهد. بعد از انجام یک معاینه توسط پزشک اینکار انجام می شود.

3- روش هایمنوپلاستی چگونه است؟

برای انجام هایمنوپلاستی ابتدا به واژن بی حسی موضعی تزریق می شود. با بی حس شدن، متخصص زنان از بخیه های بسیار ظریفی برای بخیه زدن باقی مانده پرده بکارت استفاده می کند. بخیه های استفاده شده بسیار ریز هستند و خود به خود از بین می روند. عمل جراحی معمولا کمتر از 30 دقیقه طول می کشد و بخیه ها در حدود 15 روز از بین می روند.

4- کیت ترمیم پرده بکارت چیست؟

کیت های ترمیم پرده بکارت معمولاً ترکیبی از کپسول های باکرگی (که به عنوان کپسول خون نیز شناخته می شود) و کرم های سفت کننده واژن هستند.

این کپسول های خون کپسول های نفوذی هستند که با رنگ مصنوعی به فروش می رسند. آنها معمولاً به عنوان راهی برای پارگی پرده بکارت و خونریزی پس از مقاربت جنسی فروخته می شوند. با این حال، آنها موثر نیستند. در واقع، آنها به شدت برای برهم زدن تعادل pH طبیعی ناحیه واژن محبوب نیستند و باعث خارش مداوم واژن، خشکی، بوی بد و عفونت های باکتریایی می شوند.

کرم های تنگ کننده واژن نیز پمادهایی هستند که با وعده سفت کردن دیواره های واژن فروخته می شوند. با این حال، در بهترین حالت، آنها فقط به دلیل خاصیت قابض خود، احساس سوزن سوزن شدن را در ناحیه واژن ایجاد می کنند.

هیچکدام از نظر بالینی تأیید نشده اند و برای برهم زدن تعادل pH و ایجاد خارش و عفونت های باکتریایی بسیار محبوب نیستند. تنها راه تایید شده بالینی برای بازسازی پرده بکارت، عمل جراحی است.

5- آیا هیمنوپلاستی دردناک است؟

خیر. جراحی ترمیم پرده بکارت تحت بیهوشی انجام می شود، یعنی پزشک قبل از عمل، ناحیه واژن را بی حس می کند. از این رو کاملاً بدون درد است.

با این حال، مانند هر عمل جراحی دیگری، از آنجایی که اثرات بیهوشی به آرامی از بین می رود و بدن شما هوشیار می شود، یک کشش خفیف، خارش و سوزش در اطراف ناحیه واژن خود را تجربه خواهید کرد. این کاملا طبیعی است و به دلیل مسکن های تجویز شده توسط پزشک، ظرف چند ساعت به طور قابل توجهی کاهش می یابد. به آرامی، با استراحت و سپری شدن مدتی، طی 5 تا 6 هفته خود را کاملاً بهبود خواهید یافت.

6-کدام پزشک هایمنوپلاستی را انجام می دهد؟(متخصص زنان یا جراح پلاستیک)

هم پزشکان زنان و هم جراحان پلاستیک می توانند ترمیم پرده بکارت را انجام دهند. با این حال، یک متخصص زنان با تجربه اصلی در زمینه زیبایی-زنان و زایمان یا زنان و زایمان ایده آل ترین انتخاب است.

7- شرایط یک پزشک ترمیم پرده بکارت چیست؟

گواهینامه های جراح هیمنوپلاستی باید شامل یک یا چند مورد از شرایط زیر باشد:

MBBS

DGO

DNB/MS- جراحی عمومی

ام اس – زنان و زایمان

MS- مامایی

MS-جراحی پلاستیک

دوره کارشناسی ارشد در زیبایی زنان (MCCG)

دوره دیپلم زیبایی زنان (DCCG)

فلوشیپ زیبایی زنان (FCG)

8- عمل ترمیم پرده بکارت چقدر طول می کشد؟

روش ترمیم پرده بکارت معمولاً یک روش کمتر از 30 دقیقه است. با این حال، با احتساب زمان آماده سازی اولیه، بیهوشی، خود عمل و مدتی برای از بین رفتن بیهوشی، ممکن است بین 3 تا 4 ساعت از ورود تا خروج طول بکشد.

9- آیا هیمنوپلاستی نیاز به بستری در بیمارستان دارد؟

خیر، هیمنوپلاستی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. این یک روش کوچک است که با بی حسی موضعی انجام می شود و می توانید همان روز به خانه بروید.

10- چه زمانی می توانم بعد از عمل هایمنوپلاستی رابطه جنسی داشته باشم؟

پزشکان توصیه می کنند که حداقل 6 تا 8 هفته پس از جراحی هیمنوپلاستی برای برقراری رابطه جنسی صبر کنید. (بافت های واژن حداقل پس از 15 روز شروع به بهبود می کنند.)

11- من شش ماه بعد ازدواج می کنم چه زمانی باید هایمنوپلاستی انجام دهم؟

درمان هایمنوپلاستی حدود 1 تا 1.5 ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد و برای دخول آماده شود. بنابراین، تصمیم خوبی است که آن را حداقل 2 ماه قبل از رویداد برنامه ریزی شده خود انجام دهید. با این حال، از آنجایی که پرده بکارت به طور خودکار پاره نمی شود مگر اینکه از طریق فعالیت واژن یا انجام تمرینات بدنی شدید، انجام به موقع آن شما را از استرس و اضطراب مداوم رها می کند.

12- آیا هایمنوپلاستی باعث خونریزی من در طول رابطه جنسی می شود؟

نه. هیچ کس نمی تواند این تضمین را به شما بدهد. حتی با پرده بکارت طبیعی هم نمی توان خونریزی را تضمین کرد. در حالی که در برخی از زنان، ممکن است در اولین بار درست پاره شود، در برخی دیگر، ممکن است به کشیده شود و دیرتر پاره شود یا اصلاً پاره نشود. با این حال، آنچه که هیمنوپلاستی به شما می دهد تضمین 100٪ از یک اثر فلپ مانند است، که شاید دقیقاً همان چیزی باشد که شما یا شریک زندگی شما ممکن است انتظارش را داشته باشید.

13- آیا ترمیم پرده بکارت واژن را نیز سفت تر می کند؟

تا حدی بله. اما نه دقیقا. اگر احساس می کنید واژن شل شده است، پیشنهاد می کنیم برای سفت کردن واژن لیزر انجام دهید. این یک روش بی خطر و بدون درد است که می تواند در 2-3 جلسه (بسته به شلی واژن شما) تکمیل شود. این یک روش کاملا بدون جای زخم است و هر جلسه فقط 20-25 دقیقه طول می کشد.

14- آیا همسرم می تواند متوجه شود که من ترمیم پرده بکارت انجام داده ام؟

خیر. بخیه های استفاده شده در طول عمل بسیار ظریف هستند. در عرض یک یا دو ماه، عملاً هیچ تفاوت قابل مشاهده ای بین پرده بکارت طبیعی و مصنوعی ترمیم شده وجود ندارد.

15- آیا ترمیم پرده بکارت می تواند بر بارداری آینده تأثیر بگذارد؟

خیر. جراحی ترمیم پرده بکارت فقط در ناحیه خارجی واژن انجام می شود در حالی که تمام اندام های تناسلی مانند تخمدان ها، لوله های فالوپ یا رحم بسیار بالای آن یعنی بعد از دهانه رحم قرار دارند. از آنجایی که هیچ اندام/بافت تناسلی از طریق فرآیند ترمیم پرده بکارت مختل نمی شود، این امر بر باروری یا بارداری آینده زن تأثیری ندارد.

16- چگونه برای جراحی ترمیم پرده بکارت آماده شویم؟

ما به شما پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را هنگام آماده شدن برای هایمنوپلاستی دنبال کنید:

مدرک سن خود را همراه داشته باشید. برای انجام این روش باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

مطمئن شوید که پزشک خود را در مورد تمام داروها و مکمل های فعلی خود مطلع کرده اید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که برخی داروها (به ویژه رقیق کننده های خون) را متوقف کنید زیرا ممکن است در روند جراحی اختلال ایجاد کنند و باعث خونریزی بیش از حد شوند.

خودتان محل جراحی را اصلاح نکنید. یک برش ساده تراشیدن (مهم یا جزئی) ممکن است محل را آلوده کرده و عوارضی ایجاد کند.

از آنجایی که جراحی تحت بیهوشی انجام می شود، ممکن است پزشک از شما بخواهد حداقل 4 تا 6 ساعت قبل از جراحی از خوردن هر ماده جامد/ مایع (حتی آب) خودداری کنید.

یک جفت لباس نخی گشاد همراه داشته باشید تا بعد از جراحی آن را عوض کنید.

یک بسته نوار بهداشتی نرم همراه داشته باشید تا در صورت خونریزی خفیف/ لکه بینی بعد از جراحی از آن استفاده کنید.

17- چه نوع مراقبت های بعد از جراحی ترمیم پرده بکارت مورد نیاز است؟

پس از عمل، پزشک ممکن است چند ساعت نظارت را توصیه کند. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، ظرف 2-3 ساعت مرخص می شوید و می توانید ظرف 3-4 روز به سر کار خود بازگردید. برخی از نکات پس از مراقبت که ممکن است به بهبودی بهتر شما کمک کند عبارتند از:

ناحیه واژن خود را فقط با آب ساده تمیز کنید و محل را تمیز و بدون رطوبت نگه دارید. در صورت نیاز، فقط با انگشت به آرامی خشک کنید. همچنین برای چند روز به لباس زیر نخی راحت و شلوار گشاد بروید. این باید به جلوگیری از هرگونه عفونت و خارش بعد از جراحی کمک کند.

با بهبودی محل، احساس خارش خفیف و احساس سوزش در ناحیه فرج طبیعی است. با این حال، لطفاً محل جراحی را خارش نکنید یا مالش ندهید. در عوض، از کمپرس گرم و کمپرس یخ برای تسکین درد، ناراحتی و تورم استفاده کنید.

تا 3 روز حمام نکنید.

هر گونه فعالیت جنسی را تا بهبودی کامل محل (حداقل 8 هفته) محدود کنید.

دکتر مجموعه ایران هایمنوپلاستی هستم، متخصص و مشاوره زنان در امور ترمیم پرده بکارت (هایمنوپلاستی) امیدوارم مطالب سایت راهنمای شما عزیزان باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا